Summa sidvisningar

söndag 9 februari 2014

9A - kreativt skrivande och läsning.

Lindas grupp i 9A

Kreativt skrivande och en bok att läsa 9A VT14LJN


Den 10/2, 17/2, 3/3 och troligen 10/3 kommer ni att arbeta på egen hand med krativa skrivuppgifter och med att starta läsningen av en ny, fritt vald bok.


Läsning:
  • Har du inte avslutat din läslogg eller läsningen av Herr Arnes penningar gör du detta först. Lämna bok och läslogg med läraren så får jag detta. Bör vara klart måndag 10/2


  • Låna/ta med en skönlitterär bok du väljer själv.
  • Twittra titel och författare till hashtagg #9Aläser. Jag twittrar på @lindastankar. Om inte detta, skriv det i ett mail till mig bara… vill ha detta senast 13/2 (torsdag)
  • Börja läsa - du kommer att få lite olika lässtopp att göra.


Ta gärna en titt på Ämnesbloggen jag har startat


Skrivande:
(Bilaga med uppgifterna kommer att delas elektroniskt, men det blir senare än 10/2)


På lärarbordet ligger ett litet häfte med 5 olika inspirationsblad tagna från boken ovan:
Det kan vara rubriker att bli inspirerad av, en första rad, förslag på ämnen mm.


Du ska utifrån detta
  • Skriva en egen text. Det står dig fritt vad den ska handla om - som sagt, använd inspirationsuppgifterna.
  • Det ska inte vara en lång text. Jämför med uppgiften med ensamma hunden mm vi gjorde i höstas.
  • Dela din text med mig, glöm inte att ha ditt namn med BÅDE i dokumentnamn och inne i dokumentet!


Lycka till - ser fram emot diskussioner och läsning på lektionerna!

Fröken Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar