Summa sidvisningar

torsdag 27 mars 2014

Texter - kreativt skrivande 9A

9A,

Fortsätter publicera urval av texter. Här är text som ni har skrivit under de veckor ni hade kreativt skrivande. Läs och njut.

Fröken Linda

Döden har så snygga stövlar

Är det bara jag som har lagt märke till att Döden har så snygga stövlar? Det passar till den svarta kappan som döljer resten av skepnaden, och det är något som jag verkligen skulle vilja bära. När jag mötte denna varelse i mina yngre dagar kunde jag inte släppa taget om dem. Både med blicken och med händerna när jag följde med under dess enorma vingar.

Jag minns att i ena sekunden levde jag på jorden med mina nära och kära. Och i nästa sekund såg jag min livlösa kropp på marken. Jag hade aldrig sett mig själv från ett annat håll. Det var spännande, men ganska oroväckande att jag låtit mig själv se ut så där under alla dessa år. Helt krossad var mitt hjärta liksom min kropp och jag hade ingenstans att gå.

Innan jag visste ordet av så stod någon där. Någon med snygga svarta stövlar. Den tanken som slog mig var att det var Döden själv och det var det också. Men Döden är inte så hemsk som man tror. Döden var min vän för livet. Det var den varelsen som skulle hjälpa mig hem till min riktiga familj i himlens gigantiska portar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar