Summa sidvisningar

måndag 6 januari 2014

Välkomna till ämnesbloggen svenska

Välkommen!

Jag har precis startat denna blogg och vill använda den för att utveckla mina egna kunskaper om bloggande i undervisningen. Jag arbetar som lärare i årskurs 6-9 i svenska och engelska. Litteratur är grunden i min undervisning i svenska.

Bloggen hoppas jag ska bli en plattform för tankar och reflektioner. Ni kommer att kunna följa det vi läser tillsammans i undervisningen. Sedan vill jag att elevernas röster ska synas här, de har alltid de klokaste tankarna.

Sedan vill jag ge uppgifter via denna blogg och prova att flippa klassrummet som det heter. Detta ser jag som ett utvecklingssområde. Det ska bli spännande att finnas i en lite ny bloggsfär och med ett för mig ganska nytt syfte med en blogg. Ny termin nya mål och förväntningar.

Bloggar i övrigt som: Fröken Linda: Fröken Linda 
Twittrar som @lindastankar

Nu är det bara nya tag och experimentlusta som gäller!

Fröken Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar